Deli:

     

Za lojalnost se splača potruditi

Več izbire pomeni več svobode. Kupci so danes vse bolj zahtevni in neprestano iščejo možnosti, kako bi zadovoljili svoje potrebe in dosegli svoje cilje. Hitro lahko prestopijo h konkurenci. A ne, če so zvesti blagovni znamki.

Zvesti kupci kupujejo več in bolj redno ter so cenovno manj občutljivi. Najvišja stopnja zvestobe znamki se pokaže, kadar je potrošnik pripravljen plačati zanjo več kot pri konkurenci, se zanjo dodatno potruditi ali o njej pove še drugim.

Lahko bi jo opredelili kot globoko predanost za ponovni nakup ali redno uporabo izdelka oziroma storitve. Za podjetja pa zvestoba strank pomeni, da je znamka bolj varna pred konkurenco, učinkovitost njenih marketinških aktivnosti pa je večja.

Raziskave kažejo, da 5-odstotni dvig zvestobe strank pomeni od 40- do 95-odstotni dvig dobička in 1-odstotni dvig zvestobe pomeni enako kot 10-odstotno zmanjšanje stroškov.

Poleg tega so zvesti, ampak le zelo zadovoljni in navdušeni kupci pogosto vir sprožanja pozitivnih govoric in priporočanj, saj v povprečju vsak tako zelo zadovoljen kupec o tem poroča devetim drugim osebam.

Zakaj se torej uporabnik raje odloči za izdelek 1 in ne za izdelek 2, četudi sta glede na ceno in kakovost skoraj identična? Zaradi vsega, kar ve o izdelku 1! Pri tem pa so pomembne predvsem njegove zgodbe, vrednote, s katerimi se stranka poistoveti, so ji blizu in ji ponudijo dodano vrednost.

Šopek rož takoj razveseli vsako žensko, a vsi vemo, da samo rože niso dovolj za uspešno razmerje. Klasični marketing rad vidi takojšnje učinke, zato si pomaga z akcijami in popusti, ko skuša prepričati kupce v nakup. Vsekakor aktivnosti obsegajo širši spekter dejavnosti, a zavoljo prikaza razlik med klasičnim in vsebinskim marketingom jih opredelimo kot aktivnosti za zbujanje pozornosti, opozarjanje na priložnosti, zbujanja želje in prepričevanje v nakup, pri čemer gre za osredotočenje na komuniciranje koristi nekega izdelka ali storitve za kupca in ga na osnovi tega prepričati v nakup. Po tem pa se prodajalec navadno hitro poslovi, morda pusti le svojo telefonsko številko.

Vsebinski marketing seveda tudi stremi h končni prodaji, a na drug način, katerega posledica je večkratna prodaja, na dolgi rok, kontinuirano. Eno ključnih področij, na katerega se vsebinski marketing osredotoča, je gradnja zaupanja in lojalnosti, gradnja in vzdrževanja odnosa.

»Klasični« šarmer je »push«, neposreden, takoj pove, kaj želi doseči, prodati. Če ni uspešen, rad zakriči kaj, kar misli, da bo drugim všeč, se vrine v pogovor. Medtem pa »vsebinec« uporablja metode »pull«, kar pomeni, da želi biti koristen, vzpostavljati prisotnost, narediti močan vtis in pomagati. Z drugimi besedami skuša prodati idejo izdelka in njegove učinke.  Bolj kot kratka avantura sta mu pomembna intimnost, poznavanje partnerjev, zaupanje – zato tudi brez težav počaka, da se stranka odloči zanj. Zato se ne vriva v pogovor, ampak vanj vabi.

Dolgoročni uspeh vaše znamke ni osnovan na enkratnih kupcih, temveč na številu kupcev, ki se k nakupu vračajo, ker izpolnjujete obljube in zagotavljate poosebljeno izkušnjo. Ste vedeli, da je pridobitev novega kupca od 5- do 7-krat dražja kot pa zadržanje obstoječega? Splača se potruditi!

Deli: