Deli:

     

Komu prepustiti upravljanje vašega vsebinskega marketinga?

Je vsebina nekaj, kar lahko upravljate sami, ali jo je bolje prepustiti zunanjim strokovnjakom?

Dejstvo je, da vsebinski marketing interno lahko pokriva zgolj peščica velikih podjetij. Nestlé, GE, Adobe, IBM in Coca-Cola poznajo svoje podjetje, izdelke, kulturo in blagovne znamke bolje, kot bi jih lahko kadarkoli poznali zunanji strokovnjaki. Sicer pa imajo le redka podjetja dovolj kadrovskih virov, časa in orodij, da bi vse potrebe vsebinskega marketinga zadovoljevala in upravljala same. Zato za tovrstne aktivnosti potrebujejo zunanje strokovnjake. Razkrivamo 7 ključnih kriterijev, o katerih je potrebno razmisliti, ko se podamo na pot iskanja zunanjih agencij.

1. Vprašajte se, zakaj želite zunanjo agencijo?

Je to zaradi ustvarjanja vsebin(e)? Pomanjkljivega uredniškega in tehničnega znanja znotraj podjetja? Uspešne vzpostavitve in razvoja strategije vsebinskega marketinga? Razlogov je lahko nešteto. Izbira najpomembnejših pa vam bo pomagala pri oblikovanju ožjega in bolj osredotočenega nabora kandidatov, torej primernih agencij. Zapišite jih in naj vam bodo vodilo pri izbiri.

2. Strokovno poznavanje panoge?

Ne pričakujte, da bo agencija absolutni strokovnjak na področju, na katerem deluje vaše podjejte. Vseeno pa mora poznati osnovne zakonitosti vaše dejavnosti. To pomeni, da mora razumeti temelje vašega področja delovanja, vaših kupcev, regije in drugih specifičnih kriterijev, ki so bistvenega pomena za poslovanje in strategijo vašega podjetja. Pomembno je tudi, da je agencija dober poslušalec, ki zna prisluhniti vam in vašim potrebam ter pokaže, da ji je resnično mar za vas in ne le za svoj posel. Poiščite agencijo, ki vas bo razumela, z vami rasla in se skupaj z vami tudi učila.

3. Strategija pred taktiko

V kolikor še nimate izdelane strategije vsebinskega marketinga za svoje podjetje, je dobro, da to izdelate, še preden pričnete sodelovati z zunanjo agencijo. V primeru, da strategije sami ne znate oblikovati in jo želite razviti skupaj z agencijo, pazite, da izberete takšno, ki ima dokazano zmožnost oblikovanja dolgoročnih strateških okvirjev in projektov. Naj spomnimo: »Potrebujete Facebook stran!« ni strategija, temveč taktika. Zatorej, izbirajte pametno!

4. Ali je kovačeva kobila bosa?

Ali agencija tudi pri svojem poslovanju prakticira to, kar prodaja? Poglejte njen lasten vsebinski marketing – kakovost, obseg, kanale in odzive. Njena predanost tako strategiji kot tudi praksi vam bo pokazala resnično predanost vsebinskemu marketingu.

5. Relevantnost študije primerov

Zahtevajte referenčne primere njihovega dela in jih ocenite. O njih se z agencijo tudi pogovorite. Tudi če primeri iz prakse niso povezani z vašim področjem delovanja, vam mora agencija pomagati razumeti, kako so povezani s vprašanji, ki jih želite nasloviti nanje pri oblikovanju lastne strategije.

6. Pogovor s sedanjimi ali nekdanjimi strankami

Reference so pomembne! Pobuda agencije, da vas poveže oziroma seznani z nekdanjimi (ali sedanjimi) strankami, govori že sama zase.

7. Kakšna so merila za uspeh?

Ne pozabite: vsak načrt oziroma predlog projekta ali strategije mora biti opremljen tudi s kriterijem in ključnimi kazalniki uspešnosti. Kako boste izmerili uspeh? Kaj sploh določa uspeh? Poiščite matrike, ki vplivajo na poslovne rezultate (na primer prihodek, krajši prodajni cikel …), ne zgolj merila o številu všečkov ali sledilcev.

Deli: