Deli:

     

DOGODEK JE MEDIJ

Anja Garbajs, direktorica projektov v agenciji PM, poslovni mediji pravi, da so dogodki prvovrsten medij, s katerim lahko naslovimo vseh 5 človeških čutov – vid, sluh, vonj, okus in dotik. Formula uspeha tovrstnih dogodkov se v prvi vrsti skriva v določitvi pravega menjalnega razmerja – med vsebino, ki jo gostu ponudimo, ter pozornostjo in časom, ki nam jo gost nameni.

Kaj je tisto, kar odlikuje dogodek, ki je zasnovan v luči vsebinskega marketinga?

Vsebinski marketing je tisti, ki z ustreznimi in relevantnimi vsebinami na podlagi strategije privlači, pritegne, osvoji in vključi vnaprej natančno definirano ciljno skupino. Tako je tudi pri dogodku. Ta ima moč, da očara in začara prav vse človeške čute. S pravimi sporočili, ki jih bomo skozi dogodek tudi pravilno posredovali, si bodo naši gostje dogodek zapomnili, do naše blagovne znamke ali podjetja pa začeli razvijati prav poseben odnos.

Kakšen je glavni doprinos tovrstnih dogodkov?

Kar dogodki še posebej ponujajo je, da lahko udeležence obravnavamo bolj osebno kot z drugimi marketinškimi pristopi. Od vabila prek srečanja na samem dogodku do aktivnosti po dogodku. Dogodki temeljijo na odnosih. Danes je ohranjanje, negovanje in nadgrajevanje odnosov s ključnimi deležniki in s tem pridobivanje lojalnosti eden pomembnejših komunikacijskih faktorjev, ki ima dolgoročne pozitivne učinke. Dogodek je medij, ki je na poti do dolgoročnih pozitivnih učinkov, nepogrešljiv.

Kaj je pri ustvarjanju dogodka, ki omogoča dolgoročne pozitivne učinke, pomembno?

Pomembno je, da ima vsak dogodek svoj namen in svoj cilj – zakaj, kaj, komu in na kakšen način želimo nekaj sporočiti. Dogodek zaradi dogodka samega je nesmiseln in tudi sredstev, ki jih vložimo v tak dogodek, je škoda. Je pa treba poudariti, da je dober dogodek lahko izjemno močen medij, ki lahko ostane v spominu in zavesti še leta in leta. Kar sami pomislite, katerih dogodkov se najbolj spomnite in kakšen občutek vas navda v odnosu do blagovnih znamk ali podjetij, ki stojijo za njimi. Še večjo učinkovitost dogodkov pa lahko dosežemo s sinergijo z drugimi orodji vsebinskega marketinga. Če se tega zavedamo in jih tako umestimo v svoj načrt strateškega komuniciranja, bodo želeni učinki zagotovo vidni.

Kaj pa, če je osrednji namen in cilj dogodka prodaja? Je takšen dogodek lahko uspešen?

Naj na to vprašanje odgovorim s štirimi vprašanji. Prvič, kako bi se vi kot gost počutili na dogodku, kjer bi vas bombardirali s površnimi opisi in informacijami o prodaji, cenah, bonusu? Drugič, ste prišli na dogodek – običajno je zunaj vašega delovnega časa) –, da bi se malce sprostili, uživali in izvedeli kaj koristnega, novega ali v ''Kupi me zdaj'' trgovino? Tretjič, bi naslednje leto ponovno prišli na dogodek istega organizatorja? In četrtič, na kaj bi se spomnili, ko bi izdelek ali storitev tega podjetja videli v trgovini ali bi vas podjetje kontaktiralo v zvezi s svojimi produkti? Dogodek kot del vsebinskega marketinga deluje le, če se zavedamo, kaj želimo z dobro vsebino sporočiti in kako to na najbolj atraktiven način na dogodku prikazati.

Kakšen je uspešen korporativen dogodek? O katerih kratkoročnih ali dolgoročnih učinkih dogodka lahko govorimo?

Dogodki imajo več dolgoročnih kot kratkoročnih učinkov, saj gre v prvi vrsti za krepitev odnosov. Seveda lahko izmerimo takojšnjo učinkovitost z nekaterimi instrumenti, kot so anketa po dogodku ali hitri osebni odzivi – če so pozitivni, smo naredili prvi korak in dvignili podobo podjetja, kar tudi ni zanemarljivo. A prava učinkovitost dogodka se mnogokrat pokaže šele čez nekaj časa, ko gosta dogodka prepričajo tudi druga orodja vsebinskega marketinga. Gre za trenutek, ko gost postane pravi zvesti kupec oziroma uporabnik naše storitve ali izdelka. In se na naš naslednji dogodek z veseljem odzove. 

Ko govorimo o dogodkih kot o orodjih vsebinskega marketinga, seveda ne moremo mimo vsebine. Kakšna mora biti ta, da udeležence privabi na dogodek in da z njega odidejo zadovoljni?

Logika dogodka je zelo zanimiva. V resnici zamenjamo čas in pozornost udeležencev za vsebino. Menjava mora biti takšna, da ima udeleženec občutek, da je dobil veliko. Če poznamo svojo ciljno skupino, torej goste, je zelo pomembno, da jih osvojimo s takšno vsebino, ki je njim blizu, ki si je želijo, ki jo potrebujejo. Dogodek namreč delamo zanje, ne zase. Vedno naj bi se seveda držali nekaterih zakonitosti dobrega dogodka: atraktivnost, inovativnost, čustva, presenečenje … Vse v smeri, da dogodek vsaj v enem od teh kriterijev postane nepozaben.

Kaj bi svetovala vsem, ki se podajajo na pot ustvarjanja dogodkov?

Ne delajte dogodkov kar tako, za kogarkoli. Dobro spoznajte ciljno skupino, ki ji želite podariti dogodek. Pozanimajte se, kaj ima rada, kaj jo razveseljuje, kaj zadovoljuje – kaj potrebuje. Če so vaši poslovni partnerji zasičeni z eno vrsto dogodkov, jim omogočite novo, drugačno izkušnjo. Če želite med zaposlenimi podeliti nagrado za inovativnost, ne delajte tega v vaši sejni sobi kot že 10 let. In nikoli ne pozabite na adremo – seznam kontaktov vaših gostov. Naj bo dogodek še tako dober, nič vam ne pomaga, če ste vabilo poslali napačni osebi ali na napačni naslov. 

Deli: