Deli:

     

5 stvari, ki jih morate vedeti o videu

»Video je zakon!« pravi Igor Savič, generalni direktor agencije PM, poslovni mediji, ki se v okviru svojega dela na področju produkcije sodobnih komunikacijskih orodij vse pogosteje srečuje z rezultati, ki njegove besede potrjujejo tudi v praksi. Zaupal nam je, katerih pet stvari mora vedeti vsak, ki želi izkoristiti vse potenciale videovsebin.

1. Video je izjemno močno orodje

Video je sam po sebi tako neverjetno močan medij, da bo (skoraj) vedno sprožil neke učinke. Tudi če ne premislite in ne opredelite vseh pomembnih marketinških usmeritev, ciljev in KPI-jev. Tudi če ne razumete vseh komunikacijskih priložnosti, ki jih ponuja. Po vsej verjetnosti bo vseeno deloval.

Toda ne smemo se zavajati. Imel bo oglede, slišali bomo nekaj komentarjev, sem pa tja ga bo kdo delil.

Video kot komunikacijski format in medij ima tako moč, da ga pač lahko pripravljajo tudi neprofesionalci. Vprašanje za profesionalce pa je, kaj se z videom lahko zgodi, če postane del jasne komunikacijske strategije in je v rokah tistih, ki se zavedajo njegove moči in potencialne vloge v komunikaciji podjetja ali organizacije.

 

2. Video je zahteven medij

Če torej video pogledamo s takšnega zornega kota, se izkaže, da je to zahteven medij. Preprosto obvladovanje tehničnih elementov produkcije še zdaleč ni dovolj. Hkrati pa ni garancija za uresničitev komunikacijskega potenciala, ki ga video nosi v sebi kot komunikacijsko orodje ter medij podjetij in organizacij.

Rezultat disonance med nesporno in že kar nekako samoumevno močjo ter zahtevnostjo videa, če razumemo njegovo vlogo v okviru komunikacijskih ciljev organizacije, se pokaže v nerazumevanju vrste in velikosti sredstev, ki jih zahtevata načrtovanje in produkcija videov. Tehnološka produkcija videa je le delček celotne produkcije, jedro se skriva v komunikacijskem načrtovanju.

 

3. Video ima svojo ceno

Pa se pojavi problem cene. Nič ne pomagajo podatki, na primer, da bo imelo več kot 60 odstotkov strank bolj verjetno slabši odnos do znamke, ki ima na svoji strani slab video; ali da video sproža kar za 1200 odstotkov večjo deljivost vsebin (še posebej na družbenih omrežjih); ali pa podatek, da lahko video poveča organski promet na portalih za več kot 150 odstotkov.

Video je kot orodje vsebinskega marketinga zahteven predvsem zato, ker si moramo najprej jasno odgovoriti na vprašanje, zakaj ga želimo uporabiti in kako ga vpeti v celotno marketinško strategijo. In tu se pokaže verjetno naslednja največja resnica in bolečina, povezana z videom.

»Toliko smo investirali v video, pa se ni nič zgodilo,« slišim včasih. Ampak pozabijo povedati, da so investirali v »komunikacijski osamelec«, ki ni bil jasno vpet v druge komunikacijske aktivnosti in povezan z njimi. Pozabijo povedati, da jim ni bilo jasno, kakšen tip videa so naredili (informativni, razlagalni, prepričevalni ...), in da so na video gledali predvsem kot na kreativno-tehnični izdelek.

Video kot »komunikacijski osamelec« preprosto ne deluje, vsaj ne do takšne mere, ki bi upravičevala relativno velike finančne vložke. So pa seveda tudi izjeme.

 

4. Video ima svoje zakonitosti

Video je tako zahteven tudi zato, ker terja poznavanje notranjih zakonitosti samega medija. Režija in dramaturgija sta ključni znanji, in če se strokovnjaki za marketing in piarovci tega ne zavedajo, toliko slabše zanje in za njihovo podjetje. Neupoštevanje lastnega dramaturško-režijskega neznanja v podjetjih je pokopalo že marsikatero komunikacijsko akcijo ali projekt.

 

5. Video je komunikacijsko multifunkcionalen

Video je uporaben v različnih fazah procesa razmišljanja in odločanja uporabnika. Vendar moramo razumeti in ločiti vsaj osnovne tipe videa, ki naj jih v okviru strategije vsebinskega marketinga producirajo podjetja in organizacije. Informativni video je drugačen od razlagalnega. Prepričevalni – še posebej, če na primer temelji na avtentičnih pričevanjih – je drugačen od zabavnega.

Video bo v prihodnosti zaradi svoje moči, da sproža čustva in občutke, ključen v graditvi čustvene dimenzije blagovnih znamk. Zaradi svoje možnosti jasnega prikaza zahtevnih delov procesa je namreč nepogrešljiv v razlagalnih in praktičnouporabnih postopkih. Zato je dobro premisliti, katero vrsto videa pravzaprav potrebujemo in kdaj.

Prednost videa je, da je uporaben v različnih medijih in na različne načine. Lahko je samostojna videozgodba. Lahko je del bogatega poglobljenega članka. Lahko je zabaven »teaser« na družbenih omrežjih. Lahko je resen ali pretresljiv dokumentarec. Lahko je oglas in ne nazadnje: ne poznam dobrega dogodka, katerega pomemben sestavni del ne bi bil video.

 

Besedilo je bilo v izvirniku objavljeno v četrti številki revije Kontekst. Svežo številko lahko pričakujete tudi letos – na POMP Forumu ali pa se nanjo naročite na www.p-m.si/revija-kontekst/.

Izkušnje, ki jih je pridobil na poti ustvarjanja vrhunskih videovsebin, pa bo iz prve roke na letošnjem POMP-u z nami delil uspešen slovenski režiser Nejc Levstik. Več o njem najdete tukaj.


 [h1]Link na spletno stran/predavatelji.

Deli: